COTY konsekwentnie realizuje strategię budującą świadomość różnorodności piękna

Coty po raz kolejny udowadnia, że piękno ma wiele wymiarów i nie lubi sztampowych definicji. W ramach wspólnego projektu z marką Max Factor firma przeprowadziła badanie, w wyniku którego powstał portret kobiety 35+. To kolejny przykład wdrażania w życie nowej wielopłaszczyznowej strategii COTY ukierunkowanej na budowę świadomości dotyczącej różnorodności piękna. Projekt wsparły Lidia Popiel (fotograf), Eryka Sokólska (makijażystka) oraz Anna Białek (badacz).

Coty jako marka z ponad 100-letnią tradycją od zawsze wyróżniała się wizjonerstwem i celebracją piękna we wszystkich jego wymiarach. Dokładnie rok temu firma odświeżyła i niejako zredefiniowała swoją wizję, którą jest celebrowanie i uwalnianie różnorodności piękna. Elementy nowej strategii firmy są realizowane przez wszystkie brandy należące do jej portfolio, w tym przez markę Max Factor.

Max Factor to jedna z wiodących marek dywizji Coty Consumer Beauty, która jest dedykowana kobietom świadomym i znającym swoją wartość. Z jednej strony jest to marka z wieloletnią historią, wręcz kultowa, której korzenie sięgają do złotej ery Hollywood lat dwudziestych, jednocześnie taka, która swoją propozycją produktową konsekwentnie wychodzi naprzeciw różnym potrzebom współczesnej kobiety. Najnowszy projekt Max Factor nastawiony jest na jeszcze lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań konsumentek.

Projekt ten to swojego rodzaju repozycjonowanie marki. Jego celem było przedefiniowanie relacji marka-konsument i postawienie na nowo konsumentki w centrum; bo to właśnie ona, jej inspiracja, doświadczenie, potrzeby i styl życia są kluczową inspiracją do tworzenia odpowiedniej propozycji produktowej. To właśnie próbując zrozumieć konsumentkę Max Factor wspólnie z agencją Kantar Millward Brown i badaczką Anną Białek zostały przeprowadzone badania fokusowe dotyczące kobiet 35+.

Portret kobiety, który wyłania się z tego badania jest bardzo ciekawy, ale nie do końca nieoczekiwany. Kobieta 35+ jest niezależna, pewna siebie, ambitna, ceni rozwój i stawia sobie konkretne cele. Według ankietowanych zaletą tego wieku i etapu w życiu jest doświadczenie i życiowa mądrość, które przekładają się na większą pewność siebie i satysfakcję. Kobiety 35+ dostrzegają wyraźną, pozytywną zmianę jaka w nich zaszła z wiekiem, co sprawia, że czują się lepiej teraz niż jako dwudziestoparoletnie dziewczyny, którymi były dekadę temu. To właśnie teraz bardziej akceptują siebie i nie czują presji, aby udowadniać innym swoją wartość – one już ją znają. A ponieważ znają swoją wartość, to tym lepiej znają również swoje potrzeby; łatwiej im jest je zrozumieć i skonkretyzować.

– Jak wynika z badania, które zostało przeprowadzone na zlecenie marki Max Factor, kobiety nie chcą być szufladkowane i przypisywane do konkretnej kategorii. Nie lubią określenia „kobieta dojrzała”, czy „w średnim wieku”. Jako marka z ogromnym doświadczeniem z różnych rynków mieliśmy tego świadomość od samego początku, dlatego nasza strategia bazuje na celebrowaniu różnorodności piękna i indywidualnym podejściu. Branża beauty jest pełna stereotypów, które niestety nijak się mają do różnorodności i wielowymiarowości naszych konsumentek i kobiet w ogóle. Badanie przeprowadzone przez markę Max Factor tylko utwierdziło nas w słuszności naszych założeń – komentuje Aleksandra Kujawska, Senior Director ds. Korporacyjnych Europy Wschodniej i Rosji w COTY Inc.

COTY