- KRISHOME: Niezwykli laureaci nagrody "Okulary ks. Kaczkowskiego"
- Piła szablasta TRS41 - niezawodne narzędzie dla profesjonalistów i majsterkowiczów
- Adgar Poland otrzymał przedłużenie finansowania kredytowego na kwotę ponad 100 mln euro
- Wybierz kolor baterii do stylu twojej łazienki
- Pompa ciepła a powódź - co może zrobić właściciel, a co szykuje branża?
Awarie Polaków na majówce
Tegoroczna majówka skłoniła Polaków do zagranicznych wyjazdów samochodem. Jak pokazują dane zebrane przez Mondial Assistance, 60 proc. więcej kierowców potrzebowało pomocy przy aucie w innym kraju, w porównaniu do tygodnia poprzedzającego majówkę.
– Tegoroczna majówka była naprawdę bardzo długa. Wystarczyło wziąć 3 dni urlopu aby wypoczywać 9 dni (28.04.- 6.05.). Przełożyło się to na ilość telefonów z prośbą o pomoc, które odebrali pracownicy Centrum Operacyjnego. Porównując majówkę do okresu 14.04.-22.04. można zauważyć, że Polacy postanowili wyjechać z kraju i odpoczywali przede wszystkim w Europie. Na terenie Polski nastąpił spadek wezwań assistance drogowego o 25 proc. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Assistance drogowe potrzebne przy awariach
Dominującą przyczyną zgłoszeń do Centrum Operacyjnego od kierowców korzystających z usług pomocowych poza granicami Polski była awaria samochodu (76 proc., wzrost
o 45 p.p.), kolejną wypadek (13 proc., wzrost o 127 p.p.). Kierowcy korzystający z usług Mondial Assistance przeważnie dzwonili z zapotrzebowaniem na holowanie. Było to 44 proc. (wzrost o 45 p.p.) wszystkich zgłoszeń. Na kolejnej pozycji były prośby o samochód zastępczy – 10 proc. (wzrost o 23.p.p.), a następnie interwencje związane z naprawą samochodu na miejscu – 6 proc. (wzrost o 40 p.p.).
– W przypadku kierowców korzystających z usług Mondial Assistance na terenie Polski również przeważały powiadomienia związane z awarią samochodu (74 proc., spadek
o 20 p.p.). Kolejną przyczynę telefonów z prośbą o pomoc stanowił wypadek (21 proc., spadek o 40 p.p.). Najczęściej organizowaliśmy holowanie samochodu (70 proc., spadek o 8 p.p.), następnie samochód zastępczy (30 proc., spadek o 35 p.p.) oraz naprawę na miejscu (18 proc., wzrost o 1 p.p.). Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec (32 proc.), Austrii oraz Włoch (po 9 proc.), Francji (8 proc.), a także z Chorwacji i Czech (po 7 proc.) – dodaje Piotr Ruszowski.
Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata
Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z ponad 10 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.
www.mondial-assistance.pl
Mondial Assistance
press box