25 lat Schüco w Polsce. Historia sukcesu opartego na partnerstwie
W tym roku mija ćwierć wieku od otwarcia pierwszej siedziby firmy Schüco International Polska, wiodącego dostawcy systemów fasad, okien i drzwi z PVC-U i aluminium. Od tamtej pory światowa marka o ugruntowanej i stabilnej pozycji rynkowej zyskała szerokie uznanie na polskim rynku, dzięki zrównoważonej strategii rozwoju produktu i usług oraz bliskiej współpracy z partnerami – producentami, architektami i inwestorami.
Dokładnie w kwietniu 1995 roku czterech pierwszych pracowników Schüco International Polska otworzyło biuro w pierwotnej lokalizacji firmy w Łodzi. Przemyślana synergia działań w obszarach produktów z PVC i aluminium, a także oferowanie rozwiązań wyprzedzających potrzeby odbiorców sprawiły, że dziś posiada ona stabilne podstawy finansowe i niezachwianą pozycję rynkową. Kamieniem milowym w jej rozwoju było otwarcie w 2010 roku nowoczesnej siedziby w Siestrzeni pod Warszawą, która do tej pory stanowi „namacalną” wizytówkę przyszłościowych technologii powłok budynków marki Schüco. Dziś firma zatrudnia 57 osób będących najwyższej klasy specjalistami w swoich dziedzinach. W 2021 roku 9 z nich będzie współpracować z marką od 25 lat, a 31 – od dziesięciu. Dzięki ich prawdziwemu entuzjazmowi i konsekwentnej realizacji obranej strategii rozwoju firma tylko w ciągu ostatnich sześciu lat podwoiła swoją sprzedaż na polskim rynku. Jednak jak podkreślają managerowie firmy – Schüco to coś więcej niż zaangażowani pracownicy. Prawdziwym DNA firmy są wszyscy ludzie, którzy wspólnie pracują nad kolejnymi, ambitnymi wyzwaniami projektowymi i z zaangażowaniem podchodzą do rozwiązywania problemów poprzez innowacje.
Razem jesteśmy silniejsi
Globalnie marka Schüco zatrudnia 5400 pracowników, jednak prawdziwym „mechanizmem napędowym” przedsiębiorstwa jest sieć 12000 firm partnerskich, projektantów, architektów i inwestorów. To dzięki codziennej współpracy i przewidywaniu trendów powstają nowe technologie oraz rozwiązania, które stanowią odpowiedź na aktualne i jutrzejsze potrzeby branży. Tę filozofię działania widać także na polskim rynku.
– Nie osiągnęlibyśmy naszej obecnej pozycji, gdyby nie trwałe, wieloletnie relacje ze współpracującymi z nami producentami, biurami architektonicznymi i inwestorami, z którymi wymieniamy doświadczenia i wypracowujemy najlepsze rozwiązania. Dzięki temu możemy dostarczać im nie tylko dobrej jakości produktów i technologicznego know-how, które pozwalają im stać się konkurencyjnymi, ale także niezbędnego wsparcia doradczego i szkoleniowego – mówi Andrzej Polijaniuk, Dyrektor ds. Marketingu i Produktu w Schüco International Polska.
W swojej siedzibie w Siestrzeni i u klientów firma prowadzi szkolenia teoretyczno-praktyczne dla producentów stolarki oraz architektów, nie tylko z zakresu technologii produkcyjnych, ale także zagadnień projektowych i prawnych. Tylko w ciągu ostatnich czterech lat przeszkolono tu blisko 1000 osób w zakresie systemów aluminiowych i PVC. Firma inwestuje także w przyszłość firm partnerskich, czego przykładem może być akademia szkoleniowa dla managerów firm produkujących stolarkę z PVC i ich następców. Schüco aktywnie współpracuje z architektami i inwestorami, stale rozszerzając swoje kontakty nie tylko poprzez doradztwo personalne, seminaria, konferencje czy webinaria, ale także współorganizację mistrzostw sportowych.
Stabilne filary
U podstaw działań marki od 25 lat pozostaje innowacyjność i konsekwentne udoskonalanie portfolio, zarówno w obszarze produktów z aluminium, jak i PVC-U. Przez ten czas technologie budowlane, wymagania prawne i oczekiwania rynku ulegały wielu zmianom, dlatego strategia firmy opierała się zawsze na przewidywaniu przyszłych potrzeb odbiorców i byciu o krok dalej niż inni. Jednocześnie podchodziła do formułowania swoich strategii w sposób holistyczny, oferując nie tylko nowoczesne systemy, ale także narzędzia ułatwiające producentom codzienną pracę.
– Działamy w dwóch różnych segmentach, jakimi są produkty z aluminium i PVC-U. To różne rynki i doświadczenia, które dzisiaj świetnie się uzupełniają. W obydwu tych segmentach podejście do rozwijania produktów i usług jest podobne. Wciąż poszukujemy innowacji, ukierunkowanych nie tylko na poprawę komfortu i parametrów technicznych, ale też ułatwienie procesów produkcji i projektowania. Wszystkim naszym partnerom oferujemy kompleksowe platformy i rozwiązania cyfrowe na miarę obecnych czasów. Ta komplementarność daje nam solidne, stabilne podstawy rozwoju i pozwala patrzeć w przyszłość nawet pomimo kryzysów – podkreśla Andrzej Polijaniuk.
Dywersyfikacja portfolio i spójna strategia oparta na dostarczaniu sprawdzonej jakości, niezawodnych oraz innowacyjnych rozwiązań pozwoliły wypracować firmie przez wszystkie te lata ekonomiczną stabilność i samowystarczalność pod względem finansowym. Jeszcze w tym roku planowane jest wprowadzenie na rynek nowych systemowych rozwiązań Schüco w obszarze stolarki z aluminium i PVC-U.
Szkolenie w siedzibie Schüco International Polska
Fot. Schüco
Zespół Schüco International Polska
Fot. Schüco
Więcej informacji o produktach firmy Schüco znajdą Państwo na stronie: www.schueco.pl
Schüco – Systemowe rozwiązania okien, drzwi i fasad
Grupa Schüco z siedzibą w Bielefeld rozwija i sprzedaje systemy okienne, drzwiowe i fasadowe. Na obecną i przyszłą pozycję lidera w branży technologii i usług pracuje ponad 5400 osób zatrudnionych na całym świecie. Jako specjalista od powłok budynków o charakterze mieszkaniowym i komercyjnym, Schüco oferuje, oprócz innowacyjnych produktów, także doradztwo i rozwiązania cyfrowe na każdym etapie procesu budowlanego – od pomysłu i wzornictwa aż po wykonawstwo i montaż. Z firmą Schüco współpracuje 12000 firm partnerskich, deweloperów, architektów i inwestorów na całym świecie. Firma działa aktywnie w ponad 80 krajach i osiągnęła w 2018 roku obrót w wysokości 1,670 miliarda euro. Więcej informacji na stronie www.schueco.pl
Schüco International Polska
press box